Allt om Bexter

2012-03-24
22:24:39

Trogen vän

Man kan ha många vänner, alla är dock inga riktiga. De är många
som sviker och väljer att ta en annan väg, men Jesus finns Alltid kvar!
Han är en trogen vän som man kan berätta allt för och falla inför i gråt.
Han lyssnar, förstår och tröstar.

2012-03-21
12:26:46

Dar es salaam

Läste och hörde att två systrar vart utsatt för ett rån
när dom besökte Tanzanias huvudstad Dar es salaam. Dom tog passen och körde dom runt till olika bankautomater (dom åkte taxi) och tömde deras konto på pengar.
Vi var ju dock bara en natt i Dar es salaam men sista dagen i Afrika, då vi åkte buss från Migori (Kenya) till Nairobi som är huvudstaden så kunde de slutat illa.
Vi kom dit typ 3 på eftermiddagen, lämnade våra väskor på ett hotell som va as nice. Sen begav vi oss ut
och skulle shoppa en snabbis, vi skulle va tillbaka på hotellet halv 7 för att käka middag som vi hade lovat hotellt för att vi skulle få förvara vårt bagage där några timmar innan vi skulle flyga till Sverige.
Vi kom till hotellet, beställde mat sen fixade dom taxi åt oss till flyget.
De va bara de att vi vart stoppade av en polis som lysste med en ficklampa in i bilen, sen öppnade han dörren och sa att vi inte hade bälte på oss och skulle därför inte få lämna landet utan få sitta i häkte. =/
De va bara jag, Sarah och Marcus i den bilen, dom andra va upp delade på två andra.
Jag vart skit rädd, började skaka och satte på mig bältet för att jag tänkte han kanske inte såg att jag var utan,(räddar mig själv =P) sen försökte jag få på Sarah sitt men hon tyckte inte de spelade nån roll eftersom vi redan va avslöjade.
Men vi satte på oss ändå och han som körde oss gick ur bilen och pratade med polisen, sen satte han sig igen och polisen öppnade dörren och sa att vi fick åka ändå..han va inte glad!
Vi klarade oss, tack o lov men chauförren fick 1000 kr i böter (i deras valuta) som jag betalade.
De kunde gått illa, tror den polisen var ute efter att vi skulle mutat honom för att få åka hem, han skulle tjäna pengar på de. Men vi hade ju inte så mycket pengar kvar eftersom vi va påväg till Sverige, så vi hade kanske blivit kvar ändå medans dom andra hade fått flyga. Då va man inte kaxig kan jag säga, tänk att få sitta där nere..usch vill inte ens tänka på vad som kunde hänt.

Förstår inte varför man tycker detta ser piss ut, man ser ju ingen skillnad
på detta och ett 4 stjärningt hotell ;)

2012-03-20
16:16:46

I missing u

2012-03-15
21:51:07

Fiiiint väder..

Känns som man knappt hann och gå upp innan mamma ringde och
frågade om jag skulle följa med ut på en skotertur, då va kl 9.
Jag gick in (eftersom jag sovit i stugan) och åt lite frukost sen
for jag, mamma, farmor & farfar upp till Långsjön där Micke och Helene väntade.
Bara några minuter senare kom pappa förbi med två stycken från Schweiz, vi drack lite kaffe sen flyttade vi på oss lite för dom andra skulle fisk.
Efter ytterligre ett tag så va typ halva byn på Långsjön, de va lite skoj =P Träffade bland annat Louise och hennes mor.
Pappa åkte hem och dumpade dom där två männen och hämtade istället Triken som han
kom flygandes med..jag flög naturligtvis en liten sväng =) o efter de for jag hem och slängde ihop bad kläder då faster ringde och frågade om jag ville bli med och simma.. kan säga att de känna att man för de första har vart ute mer än halva dagen sen simmat 50 längder..kan säga att jag är liiiite trött.
Efter badet så va jag ganska hungrig o trött o hade ej lust att fixa mat, va bara jag o pappa hemma för mamma jobbar, så då drog jag med pappa bort på björken och käkade middag. De va mums!! Jag tog en räksallad med vitlöks dressing som va ap go!! =) De kan jag rekomendera!

Får se vad som händer imon, Louise skulle ev ut med skotern (om hon kan köra) så kanske hänger på där eller
så åker jag bara till de stället där pappa och gänget skulle grilla.. just de, sen imon så kommer ju ungdomarna från Edsbyn/ Uppsala, de blir skoj =) Då blir de la att underhålla dom med något + att Göran som har varit våran reseledare både i Israel och Afrika kommer imon med sin bor David och ska ha ett möte här på lördag!

Men nu gott folk ska jag dra mig upp på loftet och sova nån timme.
God natt på Er nu!
Kraam

2012-03-10
18:45:35

Fortsättning

Åååhh,  när får jag vara frisk!!  jag håller på att återhämta mig från förkylningen som jag fick
för över en vecka sen och nu har jag fått ont i huvudet, haft de nästan hela dagen.
De har inte hjälpt med piller sen så kände jag mig lite lillamående =/ så jag
vet inte om de är migrän eller bara "vanlig" huvudvärk, jobbigt är de iallafall
när man inte mår bra.
Så jag har stannat hemma från mötet ikväll, ligger och kikar på en Gaither film.
Jag hoppas att de ska gå över snart, kanske ska ta några piller till för
Snutten ville kika på film sen. Ska ev duscha oxå om jag orkar, har ju vart ute och
kört skoter o grillat så man luktar ju..skogsmulle.

2012-03-09
18:10:33

Resan

Då va de gjort, nu blir de äntligen av!
Jag och Sandra har bokat biljett upp till Umeå, följer henne upp efter påsk och
hälsar på. De ska bli roligt att se hur hon bor och hennes skola.
De va meningen att jag ev skulle träffat en annan där uppe också, men har funderat över de och
jag kom fram till att jag..hoppar de. Orkar inte ta tag i allt, om den personen vill träffa mig så borde han visa de.
Men har inte fått nån respons direkt ang besöket och de känns som han undviker att prata om de, så då får de va.
Kommer ju besöka självste Umeå ändå, kommer bo där på helgerna och vi kommer ju såklart hitta på lite saker.
Har dock inte bestämt när jag ska åka hem..hade velat åkt med Krille men han vet inte än om han ska åka upp dit eller om de blir Skåne. Hoppas att han kommer upp, roligare att åka lastbil än att sitt på buss och tåg som tar
år och dar..plus att man får ju sällskap =)

Me right now!

Ska snart på möte, hoppas ni får en bra kväll =P

2012-03-08
23:28:14

"Slagen"

Torsdagen går mot sitt slut och även den så kallade kvinnodagen.
Har varit hos tandläkare idag, de va frivilligt. Har känt att jag haft ett håll plus att jag
ville kolla upp mina visdomständer som är på väg upp. Ville veta om dom kommer upp rätt och att dom
inte ställer till med problem som tex trycker ihop resten av tänderna så man ser ut som ett plockepinn i
munnen sen. Men de verkade vara ok, dom trycker på lite så tänderna i mitten blir påverkade, men enligt henne så funkar de.. =/ men annars funderar jag på om dom ska få sätta in som en tråd nere i käken bakom tänderna så de håller lite på plats. Sen så lagade eller fyllde dom igen hållet, har gjort de en gång innan.
Kan meddela att jag vart ganska spänd när jag fick syn på sprutan i ögonvrån, då ville jag inte vara med nå mer.. stängde munnen och sa usch, jag vill inte! Då skulle den andra ta fram nånting, tror kanske de va sån barnbedövning (salva) som man kan få innan sprutan =P men då öppna jag munnen och hon stack mig. De gjorde ganska ont, de stack i läppen, kändes lite obehagligt. Detta var 1 av dom 2 värsta bedövningar jag fått..den andra hör inte hit  ;)
Men efter besöket känns de ju som man vart ute och slagits med nån brud, alldeles svullen, tjock på ena sidan.
Som tur syns de ju inte utan de är ju bara en själv som känner de. =P

2012-03-03
14:45:58

..but love..

Denna låten va på radion igår när vi åkte hem till päronen!
Ganska bra, "Nothing real but love" ♥

2012-03-01
19:57:25

"Hemma"

Såå, nu är jag hemma i lägenheten. Ska bli skönt med sovmorgon imorgon. De har inte vart så jobbigt att gå upp halv 7/ 7. Men eftersom hela syrrans familj har haft influensan så har jag blivit smittad, så idag har jag inte vart så jätte pigg. Har mest suttit i soffan kikat tv, film och spelat Wii med Gabriel när Isak sov.

Börjar bli lite trött på att vara sjuk nu, har typ inte vart frisk sen jag kom hem från Afrika. =(
Först sjuk efter resan (de va inte sarmonella) sen va jag typ frisk nån dag och sen stucka jag foten (som jag fortfarande har ont i & ibland svullen) och nu så är man förkyld, hoppas inte de är influensa för de orkar jag bara inte med...