Allt om Bexter

2012-03-21
12:26:46

Dar es salaam


Läste och hörde att två systrar vart utsatt för ett rån
när dom besökte Tanzanias huvudstad Dar es salaam. Dom tog passen och körde dom runt till olika bankautomater (dom åkte taxi) och tömde deras konto på pengar.
Vi var ju dock bara en natt i Dar es salaam men sista dagen i Afrika, då vi åkte buss från Migori (Kenya) till Nairobi som är huvudstaden så kunde de slutat illa.
Vi kom dit typ 3 på eftermiddagen, lämnade våra väskor på ett hotell som va as nice. Sen begav vi oss ut 
och skulle shoppa en snabbis, vi skulle va tillbaka på hotellet halv 7 för att käka middag som vi hade lovat hotellt för att vi skulle få förvara vårt bagage där några timmar innan vi skulle flyga till Sverige. 
Vi kom till hotellet, beställde mat sen fixade dom taxi åt oss till flyget. 
De va bara de att vi vart stoppade av en polis som lysste med en ficklampa in i bilen, sen öppnade han dörren och sa att vi inte hade bälte på oss och skulle därför inte få lämna landet utan få sitta i häkte. =/ 
De va bara jag, Sarah och Marcus i den bilen, dom andra va upp delade på två andra.
Jag vart skit rädd, började skaka och satte på mig bältet för att jag tänkte han kanske inte såg att jag var utan,(räddar mig själv =P) sen försökte jag få på Sarah sitt men hon tyckte inte de spelade nån roll eftersom vi redan va avslöjade. 
Men vi satte på oss ändå och han som körde oss gick ur bilen och pratade med polisen, sen satte han sig igen och polisen öppnade dörren och sa att vi fick åka ändå..han va inte glad! 
Vi klarade oss, tack o lov men chauförren fick 1000 kr i böter (i deras valuta) som jag betalade. 
De kunde gått illa, tror den polisen var ute efter att vi skulle mutat honom för att få åka hem, han skulle tjäna pengar på de. Men vi hade ju inte så mycket pengar kvar eftersom vi va påväg till Sverige, så vi hade kanske blivit kvar ändå medans dom andra hade fått flyga. Då va man inte kaxig kan jag säga, tänk att få sitta där nere..usch vill inte ens tänka på vad som kunde hänt. 
 


Förstår inte varför man tycker detta ser piss ut, man ser ju ingen skillnad
på detta och ett 4 stjärningt hotell ;) 
 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: