Allt om Bexter

2013-01-19
16:50:07

Apocillin
Mhm.. Hur ska man börja.. Jag kom ju hem ifrån Umeå (kors i taket) tågen gick hela vägen. Jag va hemma en vecka, tog de lugnt o va duktig och tränade med grabbarna o simmade med faster o syrran. Sen så skickade Stian sms från Thailand och undrade om jag kunde komma ner o jobba då han kom hem.. Jag hade egentligen ingen stor lust eftersom jag precis hade packat upp resväskan från Umeå o sen börjat träna. =/ Men jag åkte ner i söndags iallafall & de började ju bra kan man säga..not! De första som händer är att jag tror att jag höll på att bli förklyd för jag kände lite små ont i halsen sen att högra halsmandeln va svullen.. men de vart bara värre o värre. På tisdan började jag få svårt att svälja, sov dåligt pga de & de vart värre på onsdagen.. På torsdag morgon när jag vaknar har jag sååå sjukt ont o kan nästan inte prata. Ringer till min svåger o frågar vad jag ska göra typ för de gör så vansinnigt ont, han tycker då att jag ska uppsöka nån vårdcentral eller som de heter här, legesenter. För att jag kanske hade halsfluss för han hade nyligen haft de o har haft precis samma sak som mig. Ååå, jag hade så ont den morgonen så jag grät.. skicka de sms till Stian o sa att jag va tvungen att träffa nån läkare men hans mamma som tror hon vet allt sa att de är bara vanlig förkylning eller influensa.. att ont i halsen har alla nu typ o de går över, hon hade haft ont i 2 veckor.. =O Jaa &??? Precis som jag bryr mig i de!! Hon vet ju inte hur jag mår o HUR ont jag hade. De va inte "vanligt ont i halsen" Jag har aldrig upplevt något sånt här, de va de värsta jag vart med om. Önskar inte ens min fiende detta! Jag fick iaf en tid hos en privat klinik, han dr sa inte så mycket, han lyssnade bla på lungorna o en tjej tog ett CRP som va 32.. så de va ju liiite förhöjt, ska va mellan 0-5 så egentligen är de inte så farligt men han ville kanske stoppa de innan de vart värre + att han sa ju att de va en infektion eller ett virus, minns inte =P Han skrev ut Apocillin som är penicillin, ska äta de i 7 dagar. De kändes bättre efter 2 dagar o nu har jag inte ont alls =) Verkligen glad över att jag typ stod på mig så jag kom iväg, för jag vet inte hur jag skulle överleva! Glad över att inte ha ont längre, jobbigt bara att nu MÅSTE jag slutföra denna kur efetrsom man inte får avsluta när man väl börjat..men de är bara att gilla läget o käka dom där pillerna var 6 h. =)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: