Allt om Bexter

2013-03-07
13:26:03

Nattjobb
 
Jag fick två dagars jobb denna veckan. Ulla (min chef) ringde på måndag förmiddag och frågade om jag kunde tänka mig att jobba natt. Jag va lite tveksam eftersom jag aldrig gjort de förr så visste om jag skulle hålla mig vaken. De är ju skillnad när man är hemma, då är de ju inget tvång men när man ska jobba så är de ju en fördel om man är vaken =) Sen ringde hon igen efter en stund och frågade om jag kunde jobba tidag natt oxå. Jag sa ja men sen när jag lagt på tänkte jag, att jag kanske inte klara av första natten o så hade jag tagit på mig en natt till..=/
 
Jag la mig o vilade iaf efter jag hade vart ner o sagt hej då till Sandra & Anders. Gick  på jobb vid 20.30 o då hade vi en patient? =P men fick ett jourfall vid halv 11/11.. dom två skötte sig själv så de va rätt lugnt, så vi la oss på soffan & kikade på tv =)
Dagen efter tänkte jag att vi har minst en patient kvar av dom två + nån mer kanske, men när vi kom dit va de ingen alls =) & vi hörde inte ett ljud från nån annan avd som ville lägga in något. ( Kirurgen & Ortopeden lånar platser av oss, så om dom har fullt händer de att vi får ta någon av deras patienter) & inte heller från akuten.
Sååå, man kan säga att den natten vart ännu lugnare =) De va inte så svårt att jobba natt =)
Snacka om Lättförtjänta pengar, Me like! ;)
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: