Allt om Bexter

2013-01-19
19:21:00

De va/är nog..
 
Halsfluss

Halsfluss är en infektion i halsmandlarna som kan orsakas av både virus och bakterier. Infektionen går oftast över av sig själv efter ett par veckor men ibland kan det vara bra att söka vård.

(Om jag skulle väntat ett par veckor hade jag avlidit kan jag tala om!!! De är inte så att man väntar nån dag eller en vecka o ser om de går över.. de finns inte med på kartan! De går verkligen inte beskriva hur ont de gör! & om Stians mamma hade fått som hon hade velat skulle jag gå med de i 2 veckor, kan då tala om att jag hade sett ut som ett anorexi anfall eftersom man inte vill äta eller dricka typ)

Symtom på halsfluss

Typiska symtom på halsfluss är att den drabbade får riktigt ont i halsen och ibland svårigheter att svälja på grund av smärtan och svullnaden i svalget. Om du får symtom på halsfluss som långsamt blir värre och som kommer i samband med en förkylning beror infektionen troligtvis på ett virus.

Andra symtom från sidan 1177.se

Symtom
När man har halsfluss är det vanligt att man
•har ont i halsen när man sväljer
•har grötigt tal
•känner sig sjuk
•har feber

När ska man söka vård?
Man ska ringa sjukvårdsrådgivningen eller kontakta en vårdcentral om
•man mår mycket dåligt
•man har väldigt svårt att svälja
•febern inte går ner på tre till fyra dagar
•man får svårt att gapa och misstänker att man har fått en halsböld.

( Precis dom här hade jag, som jag sa i de förra inlägger att jag kände då på torsdagen att jag nästan inte kunde prata o jag har känt mig febrig men har inte kunnat kolla om jag haft de nu när jag är här)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: