Allt om Bexter

2010-12-29
00:06:23

Hon drunknade..



Igår förmiddags så ringde farfar och ville prata med pappa fort..
Han sa då att de va en älg som hade gått genom isen,
jag å pappa åkte ner och skulle se om
hon fortfarande va i liv och om vi i så fall
kunde rädda henne..
men när vi kom ner så va hon redan död..=(
Uff, jag tyckte så synd om henne.. hon bara låg där.
Tänk vad hon har kämpat för att försöka komma upp
ur de svinkalla vattnet..  



 Efter att pappa ringt till markägaren så
åkte han och farbror och drog upp henne med traktorn..
pappa berättade att hon var typ sönder slagen
på frambenen & fram på "bröstet", dom
skadorna hade ju blivit för att hon har slagit me benen på isen för
att försökt att ta sig upp och då har hon ju typ
dragit bröset mot iskanten..=/  
(men de såg inte jag för jag va ju inte med då
 men de syntes på köttet.)

Så idag har jag hållt på med älg kött precis hela dagen!
tror vi vart klar runt 9 ikväll.. 
Kan säga att denna dag har varit "rätt" jobbig!

 



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: