Allt om Bexter

2010-09-11
00:17:42

I tisdags


    I tisdags efter skolan så ringde syrran och frågade om jag hade lust att ut i skogen
och plocka lite lingon, för hon visst tydligen om ett jätte bra ställe. 
Jag hängde på och vi plockade ca 23 l på 1 1/2 timme.
Sen for vi hem och käkade lite och då sa syrran att hon hade lust att 
åka upp igen för de va fint väder och sen så fanns de ju så
mycket lingon kvar, så vi for upp igen.
När vi kliver ur bilen så sa hon: - tänk om de skulle stå en björn där uppe nu =P
Vi går upp på hygget och börjar plocka lite, sen brukar jag alltid titta upp och kika
mig omkring...
 Vi hann inte vara där mer är kanske 20-30 minuter, då tittar jag upp
och där står en stor BJÖRN!!! =O typ 100 meter ifrån oss!
och vi hade 300 meter till bilen.
De första jag sa när jag fick se honom va: - Å herregud, mimmi, en björn!!
Vi vart båda ganska rädd men Mimmi tar upp sin mobil och börjar ringa hennes man! öö hallåååå?! =O 
de ända jag tänkte på va, Fort till bilen!!
så vi tog snabba steg därifrån tills vi inte såg björnen mer, då sprang vi! 
När vi kom hem så fick vi reda på av flera stycken att den björnen brukar vara där och han är 
Stor och Grinig! =S så jag är glad att jag inte vart hans kvälls mat. =)
Man kan nästan inte tro att de är sant.. att han bara står där mitt på hygget, 
precis som han kom från ovan. 
De är lite läskigt att tänka på att han har gått där på hygget ett tag innan han 
kom fram till oss, han måste ha sett oss lääänge.. =/  
hade svårt att somna på natten, är björn rädd sen liten när en stor bamse 
kom på gården men de är en annan "saga" de.


See så fina lingon de va.. problemet va att björnen tyckte nog oxå de =)


 
 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: