Allt om Bexter

2010-09-12
12:59:50

Lördag


 Igår så började vi älg jakten=)
Jag och Jonathan satt med pappa på pass eftersom jag inte får skjuta älg ännu..=P
De va lite spännande, för farbror och kusinen gick med Daisy och dom såg en ko med två kalvar
 men dom skulle vi inte skjuta på för när de är två kalvar så är dom så små + att kon är ett "bra djur" eftersom hon 
har fått två kalvar.   
När vi satt där på passet fick jag se två vita ben en bit bort.. sen så kom en ko och en kalv ut på myren, vi trodde de va den som dom hade sett så vi väntade på att den andra kalven skulle komma fram, så vi sköt inte utan lät dom få gå förbi.. men sen så visade de sig att hon bara hade en kval och att vi hade kunnat skjuta kalven.. men då hade
dom ju redan gått förbi så min kusin Andreas sköt istället. =)

Efter nån timme så gick vi till bilen och åkte hem och hämtade 6 hjulingen
för att få hem älgen =)


Andreas och Markus, på väg hem=)




Å så här såg lilla tjuren ut =)

Grattis Dreas till andra älgen =)



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: