Allt om Bexter

2011-07-31
10:41:45

Norska politiker




Detta inlägg är taget från en kristen blogg!
Som jag tyckte va Jätte bra faktiskt.. om de nu är så att
Norge har röstat om att bomba Israel så är de ingen omöjlighet att
Gud "straffa" dom genom denna attack.
Visst, det är sorgligt det som hänt men Gud har ju sagt i sitt ord

"Det skall ske på den dagen att jag skall göra Jerusalem till en tung sten för alla folk. Var och en som lyfter den skall göra sig illa på den. Och alla jordens folk skall församla sig mot henne.” Sak. 12:3.



Norska politiker röstade i mars 2011 om att bomba Israel. Kan det ha någon koppling till vad Guds Ord säger om Jerusalem? Ja, jag tror det. Herren Gud vill välsigna och återupprätta alla länder och alla folk, men den som går emot Herren får också ta konsekvenserna av det. Jag tror att de som går emot Herren går även utanför Guds beskydd.

Sak 14:2 Ty jag skall samla alla hednafolk till strid mot Jerusalem.

Om Sverige går i samma fotspår och går emot Guds land Israel så kommer Sverige också att bli drabbade. Kanske inte av en massmördare, det kan vara naturkatastrofer, ja vad som helst.

Till Sveriges politiker vill jag säga: Rör inte Herrens ögonsten Jerusalem. Välsigna och hjälp istället det judiska folket.

Den 21 juli befann sig utrikesminister Jonas Gahr Støre på Utøya där han möttes av krav från AUF att bojkotta Israel och erkänna en palestinsk stat. Tidigare i veckan, när den palestinska presidenten Mahmoud Abbas besökte Norge, sa ministern till TV 2 att Norge är beredda att erkänna en palestinsk stat. Detta ska han även ha upprepat på Utøya. (KällaTV2)Utrikesminister Jonas Gahr Støre besökte på torsdagen Utøya. Dagen efter skedde det mycket tragiska då en frimurare kallblodigt sköt ihjäl 85 människor.

Utrikesminister Jonas Gahr Støre besökte på torsdagen Utøya. Dagen efter skedde det mycket tragiska då en frimurare kallblodigt sköt ihjäl 85 människor.


 

 

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: