Allt om Bexter

2011-07-25
22:28:31

Smått o gott


Sorry att jag ligger lite efter med dagarna.. de blir lät
så ibland, man kommer alltid på något och göra
och så glömmer man eller så är man för trött för att skriva
något här..

Men iallafall så var de ju en jordbävning i Elverum förra veckan.
Den va väl ganska stor för att vara "här".. de är tydligen
var 10 år som de blir en sån.
Den kvällen/natten/morgonen (vad man nu vill kalla de) så kunde
inte jag sova pga att de va så ljust + att jag inte va speciellt trött.
Men runt halv 4 på natten så rörde sig plötsligt hela hyres huset/lägenheten, knakade till i fönstret
och kände att madrassen i sängen gungade till =O hm..
Ja.. så nu har  man upplevt de oxå =P


I lördas så var de inte riktigt de perfekta vädret, molnigt, lite regn ibland men dock rätt varmt. 
Men Jag, Tommy, Andreas och Jonatan åkte på skotertävling ändå=)
(alltså snöskotrar som kör på vatten..)
Har varit på de mååånga ggr men aldrig på de här stället, de va jätte bra faktiskt.
Man såg bra vart man än stog =)


De ser ut att gå bra här... men


han fick bada =P



Den här killen kör en gammal Jag, världens hemma bygge.. fy va den lät!



Detta va företags race som Yamaha vann ;) Mohaha
(skotern längst hit) 



Dock så slutade de lite illa när de va final mellan tjejerna.. hon som vann
kom VÄLDIGT fort på vattnet och även upp på land.. krachade ganska rejält =/ (får se om hon ligger på vår avdelning) vet ej om gasen hängde sig eller om hon bara hade för mycke fart.. om de nu va så
så skulle hon ha släppt gasen redan när hon va halvvägs,. måste ju hinna få stop
på skotern innan man når land... aja de är inte alltid så lätt.

Efter att kvinnas rygg och nacke stabiliserats fördes hon med ambulans till Mora lasarett för undersökning.
De va jätte mycket folk som bara stod runt och tittade, visste inte riktigt vad
jag skulle göra men eftersom hon klagade på smärta så gick jag fram och skulle säga till
dom andra att hon skulle ligga helt stilla ifall de skull va något i ryggen eller nacken, men
då va de precis en gubbe som kom och sa de.. så då gick vi för att de inte skulle va så mycke folk. 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: