Allt om Bexter

2011-10-03
22:29:46

Hos S.... Gruppen idag!


De va idag som vi skulle vaccinera oss hos S..... Gruppen.
De är någon privat hälso grej..iallafall de
gick bra!
Vi kom dit, fick fylla i ett papper och sen
komma in till "tanten" som fråga vad vi skulle ha å så..
De jag behövde va vaccin mot Gula feber (som e obligatorisk), hepatit B (A har jag redan sen Egypten)
och sen påfyllning av Dukoral och malariatab.. som läkaren skulle skriva ut.
Sen ska jag dit igen den 1 November och få den andra dosen 
av hepatit B och sen den sista om typ 6 månader.
När jag va klar och hon hade skrivet ett kvitto å jag skulle
betala så säger hon att dom inte tar kort?? =O hmm..
så jag fick gå å ta ut pengar och sen gå tbx!
De va inte så billigt.. 1600:- fick jag betala för 2 sprutor och dukoralen.
Sen får man ju betala för receptet och dom andra 2 sprutorna..
så de blir över 2500:- Men sen så är man ju typ vaccinerad mot allt =P 


Pain! Denna gjorde faktiskt ont! Kanske inte själva sticket utan
när hon började spruta in de där.



  Här fick jag mot Gula febern som är ett levande vaccin..

Men nu gott folk ska jag sova, ska upp kl 5. Då de blir Jönköping! =)
Ha en fortsatt bra vecka ;)



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: