Allt om Bexter

2012-04-03
10:51:56

"De man hittar de får man" ?? Neeej ?!


Igår kväll for jag ner och skulle sola en snabbis. Dom solaruimen jag ville sola i va upptagna så jag tog ett annat, o när jag kom in där så på en liten hylla låg ett halsband. =O
Vart först lite fundersam om de va nån som hade lagt de där och skulle se om personen va ärlig att låta de va kvar eller ta de.  Men sen tänkte jag att de måste ju va nån som glömt de, de va äkta guld, tunn kedja med 3 hängen på.
Jag tog hem de och satte upp en lapp där nere att jag hittat de och att de återlämnas mot beskrivning, annars kan ju vem som hellst ringa o säga "de är mitt" . Själv tycker jag nästan de va bra att jag tog de eftersom jag är ärlig, finns ju många som inte är de och skulle tagit de för eget bruk.
Ska ner idag och sätta upp en ny lapp, den igår vart inte bra =P hade bråttom till bussen.
Så får se om nån ringer annars får jag väl lämna de till polisen. Men jag tycker ju att den personen borde gå tillbaka till solariumet och leta och då ev se lappen med mitt nummer, sen gå till polisen.. så hade iallafall jag gjort.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: