Allt om Bexter

2012-08-06
23:38:58

Rumänien
 



På flyget till Ungern



Ett typiskt rumänskt hus


Det va mycket häst och vagn där


Hemlösa små små kattungar, dom va såå magra


Denna kvinna köpte jag några majskolvar av och tog hem till Gabriel & Isak, dom älskar sånna.


Kåldolmar och typ grekiskyoghurt är en traditionell maträtt i Rumänien. De va super gott!


Dom gjorde även suveränt goda munkar =) Mums!


Barbro som är fru på missionstationen tyckte vi skulle ta lite semester + att hon hade inte så mycket tid på fredan och visa runt så då tyckte hon att vi skulle åka och bada & sola =) Så vi drog iväg, dock åt fel håll (men de har inte med saken och göra =P haha) Där fanns de vanlig pool som va fräch och även en varmkälla, som vi sitter och badar i här. Jag vet, de ser inte så nice ut men de kommer ju från underjorden. De va jätte varmt och skönt. Jag råkade även sätta knät över hållet där källan va, där vattnet kom upp o jag brände mig, de va super hett! Ibland får dom lov att ha i massa kallvatten för att de blir för varmt annars. De va en häftig upplevelse, de ska man absolut testa på när man är där.. enligt Barbro och även mig ;)




Påväg hem från badandet så gav jag på förslag att vi kunde stanna och ta lite kort på solrosor =) Dom oldar massa sånna och även majs. Så vi stanna till en stund och fotade. Solrosor så långt ögat når!
 

Närbild


Jag och en solros


I ett majsfält, va lite rädd att jag skulle få något äckligt djur på mig =P

 
 
 

Kommentarer:
#1: snutten

Du är fin du, sötnos=)
/syster

2012-08-09 @ 11:48:32
#2: snutten

Du är fin du, sötnos=)
/syster

2012-08-09 @ 12:26:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: