Allt om Bexter

2012-02-12
14:02:05

"Sjukan"


Som jag sa förut så har jag inte mått så bra när jag kom hem.
Jag har varit väldigt trött och jag orkar/ vill inte äta och dricka så mycket.
Så igår "tvingade" Mimmi mig att åka till Norge och få ett dropp eftersom jag "vägrar" dricka..
De va ganska krångligt.. för först så tänkte vi om vi kunde fara dit hämta en nål och ett dropp och sen åka
hem så kunde Micke koppla på de hemma men tydligen va de doktorn där som skulle fixa de.
De skulle kosta 150 norska kr men de va bara för doktorn, droppet skulle dom bjuda på.
Men när vi kom dit då ville hon ha urin prov, p-glukos, blodtryck och hb. De va några värden som va förhöjda och de
tyder då på att jag hade nåt virus men vad vet jag inte än, de får jag väl ev reda på om provet visar något som jag lämnat in här i Sverige i Torsdags.
Men iallafall, hon läkaren ville inte sätta nålen på mig för tydligen gjorde hon de så sällan så hon va inte så bra på de =/  så då hade vart ambulansen inkallad oxå. Så de kom 3 svenskar som jobbar på norska ambulansen (en av dom är min släkting Louise) och de va då meningen att nån av karlarna skulle sätta nålen men de slutade med att Micke fick sätta den ändå. Jag trodde de skulle göra ap ont. Har ALDRIG fått en nål eller tagit venprover. Många som blir förvånade när jag säger de.. Men de gjorde inte spec ont, ondare gör de att ta p-glukos. (stick i fingret, blodsocker)
Dock drog ju mina kärl ihop sig eftersom jag va nervös =) så dom fick kika runt ett tag innan dom hitta nått bra.
Men de gick fint, hade droppet på full fart så de gick nog in på typ 1h. Sen så fick jag även en antibiotikakur på 5 dagar. Så nu har magen rasat ihop pga ev de typ. Antibiotika är ju rätt starkt så de tar ju död på både dom goda och onda bakterierna i magen, då sa hon att jag ska typ äta kokt mat, ris, proviva. a-fil, dvs mild mat och sånt som goda bakterier finns i. + att jag fick 2 tab mot illamående. 
Så  de gick på 400 istället för 150 kr. Men de va de ju värt, hade ju inte blivit undersökt så mycket på den vårdcentralen vi har här + att de är typ dubbelt så långt dit. 



Fick åka hem men nålen i handen ifall att jag inte skulle få i mig så mycket vätska, för då skulle jag komma tbx som idag och få  1 L dropp till. Men nu mår jag bättre, så jag drog bort nålen idag. 
De som är lite jobbigt att man typ bara ska äta kokt mat, de är ju inte gott och koka precis vad som helst precis. Men de är ju för magens skull så jag gör detta i 5 dar sen hoppas jag att magen återhämtar sig. Trött på att va halvdöd..


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: