Allt om Bexter

2012-01-06
19:35:51

Ferdinand Motor


Hallå kött & blåbär!
Har varit lat när de gäller bloggen, men de har ni ju kanske märkt. =P
Men iallafall så åkte jag till Norge igår å "campade" hos en vän
och sen idag har vi varit på isen läänge. Ferdinand Motor är "här" i helgen, fredag- söndag.

 

De är ett företag i Norge som bara säljer lyx bilar och dom har hyrt isbanan i helgen så dom är
där med måånga olika Porsche, Bmw, 1 lamborghini m.m.m.m. =) De va skoj att kika när dom åkte runt men
dock va de liite kallt.
Men Louise & Morten kom med ambulansen så vi satt i den å käka i värmen =) faast då skulle Morten ut på
banan å köra.. han sa att han skulle köra lugnt men.. de gick inte spec sakta, körde i 120 km/h =P
Hehehe...men 120km/h va ju inget ;) fick sen låna en hjälm och en åka med en "kille" i en Subaru..
han hade DEN turbon! och riktiga rally däck.
Han fråga om jag hade åkt fort med bil någon gång (typ rally) och om jag va nervös. Sen sa han bara att han skulle börja ta de lugnt och att jag fick bestämma hur fort de skulle gå. =)
De gick som sagt lugnt när vi svängde ut på banan som börjar med en lååång raksträcka, gick i typ 100. Men sen gick de undan i svängarna =P Han va GRYM på att köra alltså. Rikitig rallyförare.. När vi kommit runt banan och han började på andra varvet gick de i 180km/h  på raksträckan. =D Mätaren gick dock inte längre + att sträckan började ta slut och de kom en högersväng.
Vill klart åka med honom igen, de va AS skoj! Går inte att beskriva HUR kul och HUR duktig han är, ni får nån gång testa själva och se ;) Gav honom beröm, så han va nog lika glad som jag va efter den turen =)
Den där åkturen kommer jag leva på mååånga dar nu! =)


Imorgon blir de att jobba, suck! När man går arbetslös så händer de inte ett piss, MEN när man ska jobba DÅ
händer de ju såklart något, som tex detta. =/ Hade velat dit på söndag igen för då kommer den Amrikanska ambasadören + att de är sista dagen Ferdinand är där. Sen hade de varit skoj om vädret tillät att jag och pappa tog
triken dit =) Meeen de blir väl att jobba! Humm.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: