Allt om Bexter

2012-06-16
08:41:40

Sovmorgon, not!
Jag har egentligen sovmorgon idag eftersom jag är ledig i helgen.
(är hemma i skogen hos päron 1 o 2)
Men farfar ringde får 15 min sen och sa att de satt fast en älgkalv i fotbollsnätet!!! Sprang och väckte pappa så vi drog på oss kläder o skynda oss ut. Där satt den lilla kalven som va lite mer än 1 vecka gammal och kon stog bakom målet. Va lite rädd att hon skulle gå till attack, för hon började gå emot oss. Hon vill ju såklart skydda sin bebis. Men jag o farfar klappade i händerna så hon flytta sig lite medans pappa försökte skära sönder nätet men de fick sådär..nätet e ju rätt starkt. Så jag fick gå fram o hålla i kniven, klappa den lite =P och pappa trasslade ut bebisen. När han fick ut han/hon så flyttade han han/henne runt målet och då sprang den sååå fort till sin mamma!! =) De va ett bra slut... NOT!!
När vi va på väg fram till kalven fick vi se att han/ hon hade ett syskon, en liten tjej som oxå hade sprungit in i nätet men hade dött!! =¨(
Den låg där helt in trasslat, hade nog blivit strypt. Men vi hjälpte ju den oxå naturligtvis, de ska ju inte ligga där precis.

De va nåt posetivt i de negativa, tyvärr!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: